Belépés
Elfelejtettem a jelszavamat

6 hihetetlenül egyszerű tipp, hogy még többen olvassák bejegyzéseidet

2020-12-23
Úgy érzed minden egyes mondatod gondosan kidolgozott, mégsem ért el annyi embert, mint ahányat szerettél volna. Senki sem olvassa őket. Nem kaptál biztató megjegyzéseket, nincsenek rajongó hozzászólások a Facebookon.

Sokszor ennyi is elég ahhoz, hogy belesüllyedj a kudarc élményébe, ami hosszú időre eltünteti a motivációdat, megfosztva olvasóidat a kiváló tartalmaktól. Teljesen természetes, ha úgy gondolod további 10 000 órát kell az íráskészséged tökéletesítésére szánni. Valószínűleg ez azért erős túlzás.

Valójában a megoldás sokkal egyszerűbb, mint ahogy várnád. Írj kevesebbet, és a szövegedet varázsold könnyen olvashatóvá, csak annyit kell tenned, hogy felhívd rá a figyelmet.

Gondolj csak arra, hogyan használod az internetet, amikor új Információ után kutatsz. Nem találod meg az oldalon, amit szeretnél vagy nem veszed észre. A lényeg, valószínűleg nem vesztegetsz el órákat arra, hogy végig böngészd. El fogsz kattintani, és ott fogsz elidőzni, ahol hamar megkapod a kérdéseidre a válaszokat. 

6 hihetetlenül egyszerű tipp, hogy még többen olvassák bejegyzéseidet

Mi tehetsz annak érdekében, hogy szövegeid maradásra csábítsák az olvasókat? 

Nos ahhoz, hogy sikeres legyél az online világban, el kell felejtened az irodalom órán tanultakat. 

A weboldalakon az emberek először „magukba szkennelik” az információkat. Gyorsan átfutják a szemükkel, és ha hasznosnak találják a tartalmat, akkor kezdik el részletesen feldolgozni a szöveget.

Ezért, ha egy összetettebb témáról szeretnél írni, akkor érdemes megfontolnod azt, hogy milyen módon tagolod és emeled ki a fontosabb közlendődet. Ez egy egyszerű módja annak, hogy az embereket később is vissza csábítsd oldaladra. Könnyen emészthető, ellenőrzött adagokban kapják meg a szükséges információkat.

A bekezdéseket mindig a következtetéssel kezd, vagyis hátulról kerüld meg a dolgokat, míg a következő mondattal támaszd azt alá. Ezzel segíted az olvasót abban, hogy feltűnés nélkül, pontról pontra fogadja be a tartalmat, mintha csak egy hosszú csúszdán menne lefele. 

Csak néhány percedbe kerül, hogy olyan elsöprő szövegből alkoss meg egy bejegyzést, amely beszippantja az olvasót.

1. Bekezdésekről komolyan 

Még a legbonyolultabb tartalmak is sokkal „olvasó barátabbá” tehetők, ha bátran használod a bekezdéseket. Itt van néhány tipp, amivel még vonzóbbá teheted őket: 

  • Készíts vázlatot papíron – Egy szövegírónak térre van szüksége, hogy a tartalom belső működését egységesen lássa. 
  • Határozd meg a hangnemet - Az olvasót nagyban befolyásolja a megfelelő hangnem, ezért finomíts Te is mindig az írói hangodon az egyes bekezdéseknél. 
  • Változtass az ismétlődő szavakon - Egy szerzőnek nem mindig könnyű meglátnia, hogy hol használt többször egy szót. Ezért, hogy ne ess bele a „beleolvasás” csapdájába, készíts listát azokról a szavakról, amelyeket gyakran használsz a vázlataidban. Így szükség esetén időben tudod módosítani a cikket.
  • Válaszd a tömörséget – A terjengős bejegyzésekben gyakran található kettő-három olyan mondat is, ami ugyanazt a gondolatot tartalmazza, csak eltérő megfogalmazásban. Tartsd fejben, a cikk legyen rövid, ezért először mindig alakíts a bekezdéseken.
  • Ne félj az egy mondatos bekezdéstől - Lényegre törő. Ütős. 

Próbálj meg néha egy-egy bekezdést pusztán egy mondattal leírni.

2. Vonzó alcímek

Az erős főcím létfontosságú eleme a szövegnek ahhoz, hogy az olvasónak lehetőséget adj a valós tartalom leellenőrzésére. 

Ugyanennyire fontos egy szilárd alcím, ami folyamatosan leköti az olvasókat, mintegy „mini főcím” segít, hogy tovább kalauzolja a közönséget a szövegben. 

  • Az alcímek felhívják a „gyorsolvasók” figyelmét arra, hogy milyen tartalomról is van szó - Annak érdekében, hogy a türelmetlen látogató elkötelezze magát, írj olyan alcímeket, amelyek szemérmetlenül népszerűsítik a témát.
  • A jó alcím „eladja” az olvasónak a tartalmat – Emeld ki az egyes bekezdésekben megjelenő előnyöket.

Miután megírtad az alcímeket, nézd át őket. Gondold át, vajon az olvasók pontosan miként fogják értelmezni ezek alapján a tényleges információkat.

3. Használj listákat

  • Olyan hatással vannak az olvasóra, amelynek nem tudnak ellenállni.
  • Könnyen alkalmazható „olvasóbarát” módszer, ami több pontban mutatja be a tartalmat.
  • Mivel kiemelkedik és elkülönül a többi szövegrésztől, ezért egyfajta vizuális élményt is nyújt az olvasónak.

4. Emeld ki a tartalmat

A szövegszerkesztő félkövér kiemelésével a fontos fogalmakat azonnal az olvasó látókörébe csúsztatod, így egy pillanat alatt átolvassa és kiválasztja a számára érdekes információkat.

  • Ismételj az érthetőség kedvéért - Ha a tartalom kellően fontos, akkor érdemes megismételned. Különösen, ha egy cselekvésre buzdító felhívásról van szó.
  • Ismételj humoros részeket - Az ismétlődő poénok, a vicces nyelvezet- és a motívumok különlegesen erős kapcsolatot teremthetnek olvasó és az író között. 
  • Túl sok? - Az ismétlés leginkább a cselekvésre ösztönzésnél, valamint bonyolult vagy nehezen megvalósítható ötleteknél működik. A stratégiai ismétlés pedig nem egyenlő a tartalommal. 

Tipp: Ne emelj ki mindent, főleg, ha ugyanazt a hatást érnéd el vele, mintha „vékonyan” maradna.

5. Használd a számok erejét 

A számok használata egy hihetetlenül hatékony módszer arra, hogy a bejegyzésedet vonzóbbá tedd. Ezzel felhívod rá a figyelmet, és egyben motiválod az olvasót. Gyakran meggyőzőbbé teszi a szöveget, ha a főbb pontokat számozással emeled ki. Nézd csak meg, működik-e! 

6. Ellenőrizd a szöveget, hogy a „szkennelőből” igazi olvasó legyen 

Miután tökéletesen kivitelezted az alcímeket, áttekinthetően beszámoztad és listáztad a bekezdéseket, kiemelted a legfontosabb gondolatokat, olvasd át újra. 

Mit gondolsz? Felkelti az olvasó figyelmét? 

Tényleg kihúztad a legérdekesebb és legjellemzőbb szavakat, azokat a szavakat, amelyek a látogatót igazi olvasóvá teszi?